Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

2018.01.01

A KIP kezdete a VPGSZI-ben

 

Miért a Komplex Instrukciós Program? Van-e létjogosultsága a szakképzésben?

 

Szakképzési rendszerünk megújítási feladatai nem csak a szerkezetben és a tartalomban keresendőek, azaz nem csak a Mit és a Miért kérdésekre kell megkeresnünk a választ, hanem arra is, hogy Hogyan, azaz hogyan tanítsunk, milyen módszert alkalmazzunk a tanórán?

Hogy az iskolák milyen innovatív megoldásokat építenek be szervezeti struktúrájukba illetve az alkalmazott pedagógiai-nevelési módszerük tárházába, önálló döntés. A balmazújvárosi Veres Péter Gimnázium és Szakképző Iskola úgy döntött 2012-ben, hogy a TÁMOP-3.3.8. pályázat keretében adaptálni kívánt tanulásszervezési eljárás a Komplex Instrukciós Program (KIP) lesz.

S miért erre a speciális módszerre esett a választás?

  • Az osztályon belüli státuszbeli problémák már az iskola kezdő szakaszában felismerhetőkké és kezelhetőkké válnak, ennek következtében a tanár-diák, diák-diák konfliktusok kezelhetősége hatékonyabbá válhatnak,
  • A csoportfoglalkozások alatt a heterogén összetételű osztályokban a speciális instrukciós eljárás alkalmazásán keresztül lehetőség nyílik a tanulóknak az együttműködési normákra történő felkészítésére, a különböző szerepek sikeres elsajátítására, ezáltal a speciális óraszervezési technikával együtt fejlesztjük
    • a kommunikációs készséget,
    • a vitakészséget,
    • a rendszerező készséget,
    • a kifejezőkészséget,
  • Sokféle, eltérő képességet megmozgató tananyag alkalmazásával a felszín alatt megbúvó képességek kibontakoztatása.

Annak érdekében, hogy hitelesen bemutathassuk iskolánk pedagógusai, a szakképző iskolák igazgatói valamint a tankerületek vezetői részére a módszert, a pályázat keretén belül Szakmai Nap-ot szerveztünk 2014. december 3-án. Olyan előadókat hívtunk meg, akik képesek hitelesen felvázolni a szakképzésben lévő problémákat, akik képesek hitelesen bemutatni a KIP-et gyakorlati szempontból, és aki hitelesen be tudja mutatni a szakképzés és a KIP lehetséges kapcsolati formáját.

A program:

09:30 – 10:00
REGISZTRÁCIÓ

10:00 – 10:10
A MEGJELENT VENDÉGEKET KÖSZÖNTI
Dr. Tiba István, Országgyűlési Képviselő
Dr. Veres Margit, Balmazújváros Város Polgármestere

10:10 – 10.20
A KONFERENCIÁT MEGNYITJA
dr. Odrobina László, Nemzetgazdasági Minisztérium, Szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkár
Mayer Andrea, Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, Szakképzési Elnökhelyettes

10:20 – 11.05
1. ÓRALÁTOGATÁSOK

11:05 – 11:10
SZÜNET

11:10 – 11:55
2. ÓRALÁTOGATÁS

11:55 – 12:25
EBÉDSZÜNET

12:25 – 12:40
Filep Miklós előadása
Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal, Oktatási Főosztály, Főosztályvezető
Előadás témája: Napjaink szakiskolai képzésének nevelési és oktatás problémája

12:40 – 12:55
Gál Ferenc előadása
Földművelésügyi Minisztérium Közép-magyarországi Agrár Szakképző Központ, Főigazgató
Előadás témája: Napjaink szakiskolai képzésének nevelési és oktatás problémája iskola szemszögéből

ELŐADÁS MEGTEKINTÉSE

12:55 – 13:25
Kovácsné Dr. Nagy Emese előadása
Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola, intézményvezető
Miskolci Egyetem, Tanárképző Intézet, Egyetemi docens
Előadás témája: A hejőkeresztúri modell, a Komplex Instrukciós Program bemutatása

ELŐADÁS MEGTEKINTÉSE

13:25 – 13:35
SZÜNET

13:35– 13:50
Végh Attila előadása
Balmazújvárosi Veres Péter Gimnázium és Szakképző Iskola, Intézményvezető
Előadás témája: A TÁMOP-3.3.8-12/2-2012-0089 pályázat és a KIP program

ELŐADÁS MEGTEKINTÉSE

13:50 – 14:05
Török Katalin előadása
Tápióbicskei Földváry Károly Általános Iskola, Intézményvezető
Előadás témája: Kell-e nekünk KIP?

ELŐADÁS MEGTEKINTÉSE

14:05 – 14:20
Várady Józsefné előadása
Bükkaranyosi Általános Iskola, Intézményvezető
Előadás témája: Miért a KIP?

ELŐADÁS MEGTEKINTÉSE

14:20 – 14:35
Simonné Bozsik Anikó előadása
Székely József Református Általános Iskola (Szentmártonkáta), Intézményvezető
Előadás témája: KIP nélkül!

ELŐADÁS MEGTEKINTÉSE

14:35 – 15:00
ZÁRÁS (Kérdések – válaszok)

 

 

A mappában található képek előnézete KIP Szakmai Nap a VPGSZI-ben

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.